zondag 23 oktober 2016

Een nieuw jasje voor een nieuw bedrijf


Bvolve is de nieuwe bedrijfsnaam van de in 2016 van BiZZdesign afgesplitste consultancy tak. Naast alle organisatorische zaken werd ook nagedacht over de nieuwe identiteit. ImageProof mocht een bijdrage aan dat proces leveren met onze Training Personal Branding. In de 1e Bvolve glossy lazen wij onlangs de ervaringen van onze opdrachtgeefster Marieke van der Lelie.

Marieke van der Lelie
"Het ontstaan van de nieuwe Nederlandse consultancy organisatie Bvolve betekent dat we ons met een onderscheidende identiteit in de markt moeten zetten. Dit doen we deels met onze modulair opgebouwde solutions, maar onze personal brands spelen in onze dienstverlening ook een heel grote rol; onze mensen zíjn ons product. Onderdeel van onze ‘personal brand’ is onze verpakking; de kleding die we dragen en in het bijzonder de kleuren en de stijl daarvan. Het ontstaan van de nieuwe organisatie leek een goed moment om dit eens onder de loep te nemen. 
Bewust onbekwaam in de wereld van stijl en kleur gingen we op zoek naar een partij die ons hierin kan helpen. Deze vonden we bij ImageProof. Al tijdens het intakegesprek met Johan en Ada werden we aangestoken door hun zienswijze en enthousiasme. Terloops werd mij nog even verteld dat mijn nieuwe jasje, waar ik heel tevreden over was, kleur technisch eigenlijk niet bij mij past.... toch jammer. Daarmee was wel direct mijn nieuwsgierigheid gewekt; wat is mijn kleurtype dan wel? De noodzaak was nu dus zeker geboren om ImageProof te vragen ons te helpen onze kleur- en stijltypes te vinden. 
Tijdens het NKS van april hebben Johan en Ada alle Bvolve-collegas meegenomen in de wereld van kleur en stijl. Daar werd iedereen met zijn neus op de feiten gedrukt; vrijwel niemand van de aanwezigen droeg kleur, laat staan de juiste... Aan het begin van de avond heerste er enige scepsis over de waarde en het nut van een kleur- en stijl advies voor onze kleding. Dit veranderde toen er verschillende fotos op het scherm getoond werden waarbij goed duidelijk werd wat kleur met iemand kan doen. De ‘wows, ‘wauws’ en ‘zo he’ hoorde je door de zaal heen galmen. Reden was dat dezelfde persoon een compleet andere uitstraling heeft wanneer deze de juiste stijl heeft en kleuren draagt. 
Onze redding was gelukkig nabij; na alle positieve reacties en energie die deze avond opleverde, mocht eenieder van ons ook voor een individueel consult naar ImageProof..