woensdag 9 maart 2016

Hoe belangrijk is je pasfoto op LinkedIn?

Onderzoek toont aan dat communicatie 70% non-verbaal gaat. En als je een goede eerste indruk wilt maken, kun je beter ook een extra blik in de spiegel werpen. Meer dan 55% van die indruk wordt bepaald door je buitenkant.

Aandacht voor je uiterlijk kan dus geen kwaad. Privé zijn de voordelen evident, maar ook in je werkomgeving kun je je positief onderscheiden met je kleedgedrag. “Het kledinggedrag in Nederland is erg behoudend, vooral qua kleur. Als je er netjes en verzorgd uitziet in de traditionele antracietgrijze en donkerblauwe pakken doe je het natuurlijk best wel aardig.

De winst zit echter in goed kleurgebruik en pasvorm,” aldus Johan van Eijck van ImageProof. Sinds 1992 geeft hij samen met zijn partner Ada Nijman imago-trainingen voor bedrijven en particulieren onder het mom ‘Succes is wat je uitstraalt en wat er goed uitziet verkoopt beter’. Na 30.000 adviezen in de zakelijke dienstverlening durft hij te stellen dat 2 van de 3 klanten vóór de training onflatteuze kleuren en verkeerde maten droegen. Met als gevolg dat je bijvoorbeeld een ongeïnteresseerde, vermoeide, oude, onvriendelijke, afstandelijke of zelfs onbetrouwbare uitstraling krijgt!

Wil jij weten hoe het is gesteld met jouw uitstraling in relatie tot je kleedgedrag? Laat je je een keer goed adviseren door een imageconsultant. ImageProof verzorgt bijvoorbeeld de training Succesvol Imago. In deze training komen alle onderdelen aan bod waarmee je je uitstraling kunt optimaliseren: van kleur tot pasvorm, van stijl tot make-up. Ook wordt gekeken welke uitstraling past bij jouw functie.


Nadere informatie: www.imageproof.nl