zondag 25 mei 2014

Kleurtype en karakter

Wist u dat er een relatie bestaat tussen uw kleurtype en uw karakter? 

Ada Nijman, in de media ook wel de kleurengoeroe genoemd, is in ons indelingssysteem een lente 3 type.
Kijk maar eens op onze Pinterest pagina (www.pinterest.com/imageproof1989) bij het Lente 3 type. Je ziet daar pittige kleuren en veel sterke contrasten. En laat dat nu ook eens de aard van Ada Nijman en al haar soortgenoten zijn die behoren tot het ImageProof Lente 3 type.

Bij onze imago trainingen binnen bedrijven komen we dit type veel tegen in de wat zwaardere functies met veel klanten contact. Ons advies voor die types is dan ook, dat zij aan de buitenkant moeten laten zien, wat ze "van binnen" zijn; ...what you see is what you get ...

De afgelopen 25 jaar is Ada Nijman regelmatig in de media verschenen en in haar uitspraken herken je dan het Lente 3 type. Pittig, ze windt er geen doekjes om, je weet wat je aan haar hebt.

Wil je nu ook eindelijk wel eens geadviseerd worden door iemand die niet zegt dat alles je staat, meld je dan in ons jubileum jaar aan voor een imago advies van Ada Nijman. 
Onderstaand een paar statements die zij in de media deed, maar ook zal doen indien nodig tijdens uw advies. 

  • Mode is een absolute farce. We laten ons elk half jaar witten, zwarten, blauwen en rozen door mensen die maar één doel hebben: er zelf zoveel mogelijk geld aan verdienen
     
  • De meeste mannen lopen erbij als poedels in de winter; door het vrouwtje bedekt met een rompertje. Ik wil mannen emanciperen: kom onder het juk van je vrouw vandaan en wees een vent in de pashokjes

  • U kunt kiezen: onder het mes bij de plastisch chirurg of op de stoel voor mij. Ik haal rimpels niet weg met een operatiemes, maar met kleuren. Ik kan je jonger doen lijken, mooier en slanker en dat voor een fractie van wat Schoemacher vraagt

  • Negen van de tien keer dat iemand een compliment krijgt over zijn kleren, heeft hij het verkeerde aan. Ik ben de grootste nachtmerrie van je huidige kleerkast

  • Je bent echt meer dan een vuiltje op iemands oog. Neem jezelf serieus. Iedereen heeft mooie kanten, ik haal ze boven en zet er een spot op

  • Je bent er of je bent er niet. Je gelooft wat je zegt of je gelooft het niet. Ik ben even fel als mijn kleuren, net zo helder, ben ook na duizenden wasbeurten kleurvast en kleurrijk. Ook voor duizend man (en vrouw, dat spreekt) publiek geef ik geen krimp

  • Ik ben leuk. Met mij kun je lachen

  • Mijn presentaties zijn geen neerslag van mijn ervaringen. Het is de neerslag van wat mijn publiek wil weten
  • Mijn kruistocht is het om kleur te brengen in de duisternis. Mag het calvinisme dat uit onze kleding en schoenen lekt in ieder geval een klein beetje vrolijker?